sekmadienis, balandžio 26, 2009

Pasaulio bankas įspėja

Pasaulio banko prezidentas įspėjo neišsivysčiusių ir besivystančių šalių vyriausybes nekartoti praeities klaidų, kai pernelyg negailestingas socialinių išlaidų karpymas ir pjaustymas sukėlė socialinius neramumus ir visokius nemalonius bruzdėjimus. (Aišku, jis pamiršo paminėti, kad tos neišsivysčiusios vyriausybės vykdė Pasaulio banko ir Tarptautinio valiutos fondo nurodymus.)
Neseniai Kubiliaus spaudos tarnyba nelabai garsiai paskelbė, kad antikrizinių priemonių klausimais vyriausybę šiuo metu konsultuoja Pasaulio banko konsultantai. (Beje, Pasaulio banko prezidento įspėjimas Lietuvai, aišku, negalioja, nes Lietuva yra išsivysčiusi šalis.)

penktadienis, balandžio 24, 2009

Ko nepakomentavau šią savaitę (TOP6)

Šią savaitę įvyko tiek reikšmingų įvykių, o aš ant visko dėjau disco... Todėl dabar skelbiu nekomentuotų įvykių topą (nuo apačios).
6 vieta. BABKIŲ TRANSPORTAS. Liberalų sąjūdžio pirmininkui tapus susisiekimo ministru, ši politinė jėga (ta prasme, Liberalų sąjūdis) sulaukė rekordinio babkių srauto į savo sąskaitą iš transporto bendrovių. Ministras sako, kad jam tai "nedaro jokios įtakos", o jo bosas Kubilius sako, kad jam tai "nedaro jokio įspūdžio". 
5 vieta. POPIEŽIUS PROPAGUOJA TOLERANCIJĄ (netiki?). Vatikanas pakvietė visą pasaulį puoselėti toleranciją. (Be komentarų.)
4 vieta. KONSERVAI IR JAUNIMAS. Kardinolui pareikalavus, pjaustymo ir karpymo specialistas Kubilius surado 300.000 (tris šimtus tūkstančių) babkių tarptautiniam katalikų "jaunimo piligriminiam festivaliui". Renginys reklamuojamas per radiją kaip "stambiausias metų kultūrinis renginys", Vilniaus - Europos kultūros sostinės pasididžiavimas. (Aš manau, kad dauguma konservų LABAI RIMTAI galvoja apie vietą danguje - be jokios ironijos.)
3 vieta. LAISVOSIOS RINKOS INSTITUTO PREZIDENTĖ NENORI MESTI RŪKYTI. Šešėlinės ekonomikos filosofei, Laisvosios rinkos instituto prezidentei R. Vainienei inkriminuotas interesų konfliktas: ji buvo Tabako ir alkoholio kontrolės tarnybos likvidavimo komisijos narė, nors, kaip paaiškėjo, Laisvosios rinkos institutą remia rūkalų bendrovė "Philip Morris Lietuva". (Beje, Vanienė pastaruoju metu daug verkšleno dėl "augančio šešėlio" ekonomikoje, nors palyginti neseniai aiškino, kad šešėlis yra rinkos gyvybingumo požymis.) 
2 vieta. TEISMAS AIŠKINOSI, KĄ REIŠKIA VIDURINIOJO PIRŠTO RODYMAS
ir 1 vieta goes to
KONSERVAI IR VAIKAI. Įmonė "Vilniaus konservai" bei Kauno limonadų fabrikėlis nusisamdė brangius advokatus ir grasina paduoti į teismą blogo "Sveikas vaikas" autorius už tai, kad bloge paskelbė, kokie nuodai įeina į konservų ir limonadų sudėtį. Kaip jau ne kartą rašėme, KONSERVAI IR KONSERVANTAI ŽUDO!

antradienis, balandžio 21, 2009

Gulbės (su šlepetėmis) giesmė

LAISVĖ - TAI RINKOS LAISVĖ, - sugiedojo gulbė su šlepetėmis ir išėjo.

trečiadienis, balandžio 15, 2009

Pasiaiškinimas dėl lesbietės ir Bacho

[Nuotraukose: Falo pavidalo antkapis; B. su lazdele] 

Prie pranešimo "Erotinis šokis su lazda" radau Linos komentarą:

taip ir nesupratau, kokioje galeroje lankeisi, bet del tos muzikologes (ir kodel butina buvo pakisti 'lesbiete' - tuomet reiktu ir Barthes'a, ir Foucault atitinkamai etiketemis aplipinti) - tai tu cia pats Bacha iterpei ar ji? Nes jis nelabai vykes pavyzdys siame konkteste butu, mano galva. Gal geriau Cheikovskis ar Wagneris...

Ačiū, Lina, cool pastabėlės. Esu priverstas biškį pasiteisinti:

1) dėl to, "kodėl būtina buvo pakišti 'lesbietė' ": nežinau, kodėl tu tai vadini pakišimu (tikriausiai tave taip nuteikė bendras "populistinis" mano pranešimo tonas, ir tu pamanei, kad aš šia "etikete" norėjau pridėti "pikantiškumo"). 

Iš tikrųjų aš turėjau galvoje muzikologę  Suzanne'ą G. Cusick ir jos tekstą "On a Lesbian Relationship with Music". Ji rašo:

The choice I cherish ... is ... to let the music "do it" to me ... or not.

2) dėl Bacho. Čia tu taikliai įžvelgei mano klastą. Muzikologė Cusick kalba apie Beethoveną kaip muzikinio falocentrizmo simbolį ("... Beethoven's insistent rhytms, their possible representation of male sexual thrusting, and my "rejection" of males as 'sexual' partner..."). Kita ferministė muzikologė, Susan McClary, taip pat mini Beethoveną, dar priduria Mahlerį:

the tonality that underlies Western concert music is strongly informed by a sort of erotic imagery. The principal innovation of seventeenth century tonality is its ability to instil in the listener an intense longing for a given event: the cadence. ... After that need is established ... tonal procedures strive to postpone gratification of that need until finally delivering the payoff in what is technically called the "climax", which is quite clearly to be experienced as metaphorical ejaculation.

Toliau - dar griežčiau:

Beethoven and Mahler quite regularly push mechanisms of frustration to the limit, such that desire in their narrative frequently culminates (as though necessarily) in explosive violence. This may be one of the factors that cause this latter group [of composers] to be received as more serious, more virile, more consequential: they don't pull punches, they go all the way to the mat.

Man labai patinka ši citata: ji puikiai atskleidžia kraujo ryšį tarp "klasikos" ir "popso".

Na, o Bachas paprastai "išteisinamas" kaip labiau "polifoniškas" ir "moteriškas", artimesnis Renesanso tradicijai. Pvz., Jeremy Gilbert & Ewan Pearson rašo:

The very shape of certain musics is said to have a direct relationship to phallic eroticism ... characterised by a privileging of linearity, power and climax principle. ... This culminated in the work of Beethoven. ... "Classical" music discourse privileges theme and melody..., privileges music made by one instrument or by a number of instruments acting as one over music constituted by a plurality of melodic lines... [It is] monologic in nature. ... the privileging of the singular over the plural ... the one of the individual, of the (male) sexual organ, of the proper name. The huge orchestral symphonies of the Romantic tradition, wherein a whole orchestra is often used to play a single tune as loudly and phallocentrically powerfully as posible, might be contrasted with Renaissance music (or even the concertos of Bach)....       

Bet aš asmeniškai nesutinku su tokiu Bacho išteisinimu. Sakyčiau, Bachas įkūniją švelniai pareformuotą ir decentralizuotą falocentrizmą (lazda truputį nulinkusiu galu)... 

antradienis, balandžio 14, 2009

Erotinis šokis su lazda

Velykų vakarą ir naktį praleidau masiniame (kai kas pasakytų vulgariame) renginyje. 
Į jį susirinkusius žmones galėčiau suskirstyti į keletą kategorijų: 1) proletarinis jaunimas: apie jų socialinę padėtį sprendžiu iš drabužių - ant kaktos nieko nebuvo parašyta; 2) mafija: atšiaurių veido bruožų trumpai pasikirpę raumeningi kampuoti vyriškiai su palydovėmis; 3) barely legal vaikiškų bruožų mergaitės ir berniukai; 4) mačiau keletą "madingai" atrodančių (atitinkančių madingo atrodymo stereotipą); 5) karnavalo personažai; 6) neaiškūs tipai. 
Karnavalo elementus galima paaiškinti tuo, kad buvo privalomas griežtas dreskodas: "visi vieningi, visi balti". Todėl minioje matėsi kažkiek Med. Seselių, Išminuotojų su kombinezonais, vienas Arafatas, vienas su kailine kepure. Bet absoliuti dauguma vakarėlio dalyvių buvo rimti, susikaupę.
Renginio pavadinime figūravo FUTURE (ateitis). Ją simbolizavo scena su pusrutulio formos "pavėsine", padaryta iš neono lempų, su didžėjaus pultu vidury ir po dvi pamainomis šokančias go-go šokėjas iš kraštų. Ta nenoninė pavėsinė tikriausiai simbolizavo žemės rutulį (jo ateitį). Iš dviejų metalinių vamzdžių kartais nuo scenos į minią buvo papučiama dirbtinių dūmų ("ateityje viskas paskęs dūmuose/išnyks kaip dūmas"?).
Garsas buvo galingas, tox, kurį jauti visu kūnu. (Garso vibracija kaip jaudinimo priemone nuo seno naudojosi katalikai savo bažnyčiose.)  Muzikai apibūdinti tinka vienos muzikologės lesbietės žodžiai apie Vakarų klasikinę muziką (tokią kaip Bachas): ejakuliacija atidėliojama tol, kol viskas baigiasi sprogimu.
Mano dėmesį patraukė lenkta lazda vienos iš go-go šokėjų rankose (žr. viršutinę nuotrauką). "Savaime suprantama", ją reikėjo suprasti kaip falo simbolį. Tačiau man pasirodė labai ironiška, kad lazda - lenkta. Tai gali asocijuotis su "perlenkta lazda" (pvz., komercijos ekscesai). Bet kita, įdomesnė asociacija - lazda kaip atrama nusilpus arba neįgalumo simbolis. Kita vertus, "nulinkęs" falo simbolis gali simbolizuoti vyrišką impotenciją. 
Sudėjus šias reikšmes, išeina kad, nors viskas remiasi į Falą (tvarkos, pavaldumo, galios principas), Falas jau nulinkęs (neturi ATEITIES), todėl tox rėmimasis yra neįgalumo ženklas (moterys, pajungtos vyrams, neturi galios). Ateitį simbolizuoja Šokėja, manipuliuojanti nepajėgiu Falu ir taip kaitinanti minią (moterų ir pažangių vyrų). GO, BABY, GO.                     

antradienis, balandžio 07, 2009

Nuoga undinė sultyse

Vakar viename kiniškų patiekalų restorane užsisakiau, be kitų dalykų, pomidorų sulčių, ir jos man buvo patiektos su jose įmerktu štai tokiu įrankiu sultims maišyti. 
Restorano šeimininkų sprendimas man pasirodė kontroversiškas, nors ir nieko nepasakiau. 
Man kelia abejonių ne tiek to sulčių maišymo įrankio pavidalas pats savaime ("mergina nuoga krūtine, atsipalaidavusi, patenkinta" - nors manipuliacija čia užprogramuota iš anksto, nes šiuo atveju forma yra neatsiejama nuo funkcijos: į-nagis skysčiui maišyti, ne šiaip atvaizdas). 
Mane sunerimti privertė tai, kad pasijutau "prievartaujamas" dalyvauti primestame scenarijuje: manipuliuoti nuoga mergina kaip vergišku įrankiu mano sultims maišyti ir mano apetitui tenkinti. 
Kartoju, man atrodė nepriimtinas ne pats arterfaktas (nuogos merginos pavidalo objektas), bet tai, kad tariamai "neutralia" dingstimi ("žaismingas" stalo aksesuaras) aš buvau paverstas komikso herojumi, kuriam scenarijų parašė Kiti. 
Dar man kilo minčių dėl platesnės kultūrinės "agitacinės", "propagandinės" tokio "patiekalo" reikšmės. Tas restoranas - ne baras, dirba tik iki 8 val. vakaro. Žodžiu, ir visas kontekstas "neutralizuoja" tą merginą sultyse, skatindamas į ją žiūrėti kaip į savaime suprantamą, natūralų, nieko ypatingo nereiškiantį dalyką. Tokia ir yra jo ideologinė paskirtis - neutralizuoti. Na, ir, be abejo, universalizuoti: "Kam nepatinka nuogos undinės sultyse?! VISIEMS patinka nuogos undinės sultyse!"            

ketvirtadienis, balandžio 02, 2009

PINIGAI KAIP SUSVETIMĖJIMO FAKTORIUS

Mokykloje buhalterė vos nepasmaugė direktorės

 
... Buhalterė staiga puolė plėšyti ir mėtyti finansinius dokumentus, o po to mobiliuoju telefonu pradėjo filmuoti direktorę. 
Direktorė norėjo nustumti į ją atkištą buhalterės ranką su telefonu. Buhalterė staiga griebė direktorę už kaklo ir ėmė smaugti. Pedagogė stengėsi išsivaduoti iš dešimčia metų jaunesnės buhalterės gniaužtų.
Išsigandusi direktorė pradėjo garsiai šauktis pagalbos, bandė išeiti iš kabineto, tempdama su savimi kaklą tebespaudžiančią buhalterę. Sukibusios abi moterys atsidūrė mokyklos koridoriuje.
Apstulbę mokytojai ir moksleiviai stebėjo, kaip jų direktorę rėkdama ir nepaleisdama kaklo tąso buhalterė. Išpuolio sukrėsti pedagogai iškvietė policiją.
Vakar ant smurtą patyrusios pedagogės kaklo dar buvo matyti smaugimo žymės.
Buhalterės kabinetą, kuriame mėtėsi sudraskyti dokumentai, pareigūnai užantspaudavo.
Daugiau detalių čia.

Vėl verslumo dvasia (PAPILDYTA)

[IŠSAMIAU APIE PETRAITĮ EIK ČIA: man labiausiai patiko vienos iš Petraičio įmonių pavadinimas: "BE PRECEDENTO"]
Milijonierius Australijos lietuvis Juozas Petraitis (www.petraitis.lt) apsivogė dėvėtų rūbų parduotuvėje "Humana". 
Pirminiais duomenimis, J. Petraitis Žirmūnų gatvėje esančioje „Humana“ parduotuvėje į matavimosi kabiną įsinešė keletą marškinių, o išėjo vienais iš jų apsivilkęs. Tuo tarpu savuosius užkabino ant parduotuvės kabyklos.
Vis dėlto akylos pardavėjos verslininkui apgauti nepavyko – ji pastebėjo, kad grąžinti ne tie marškiniai ir iškvietė pareigūnus. Tačiau tinklo „Humana“ atstovai tiksliau įvykio nekomentuoja. Policijai žinoma, kad verslininkas teisinosi marškinius sumaišęs netyčia.   
J.Petraitis 2002 metais kandidatavo į Lietuvos prezidentus.
Australijoje gimęs J.Petraitis savo biografijoje teigia, kad 1989 m. Kembridžo universitete apsigynęs teisės mokslų daktaro disertaciją.